مصاحبه آرشیو خبر ها
غیر قابل پیش بینی و هیجان انگیز!

غیر قابل پیش بینی و هیجان انگیز!

 

در حالیکه تعداد بازی‌های فدریکو برناردسکی برای یووه در کمتر از دو سالی که در این باشگاه حضور دارد از مرز 60 گذر کرده است، این بازیکن 25 ساله رفته‌رفته در حال رسیدن به فرم ایده‌آل و تثبیت جایگاه خود در تیم ملی ایتالیا است. پوشیدن شماره 10 تیم ملی ایتالیا و ارائه نمایشی مطلوب از سوی او در جریان دیدار ایتالیا در مقابل فنلاند که به برتری دو بر صفر لاجوردی‌پوشان انجامید واکنش سرمربی سابق یوونتوس را در پی داشته است.

 

فابیو کاپلو سرمربی سابق یوونتوس در گفتگو با Radio Deejay ضمن اشاره به مربیان بزرگ پنجاه سال اخیر فوتبال دنیا، شماره 33 بیانکونری‌ها را یکی از استعدادهای فعلی فوتبال ایتالیا دانست که علی‌رغم غیرقابل پیش‌بینی بودنش، همیشه چیزهای شگفت‌انگیز و چشم‌نوازی برای ارائه در زمین دارد.

 

 

در نیم قرن اخیر سه مربی فوتبال دنیا را تحت‌تأثیر خودشان قرار دادند؛ رینوس میشل با آژاکس، آریگو ساگی با میلان و پپ گواردیولا با بارسلونا. ایده‌های تاکتیکی این سه مربی بزرگ به همراه نسلی منحصر به فرد از بازیکنانی که در اختیار داشتند باعث توسعه و حرکت فوتبال دنیا به سمت استراتژی‌های مدرن در این رشته ورزشی شد. آنها همگی دستاورهای متفاوتی در فوتبال دنیا به دست آوردند؛ هرچند پیروزی‌ها و عناوینی که من کسب کردم بدون استفاده از ستاره‌های هلندی بود! (خنده) قدرت تیم‌های تحت هدایت من در زمان مربیگری‌ام در دفاع و خط میانی بود. خطوطی که با استفاده از ستاره‌های ایتالیایی تبدیل به قدرتمندترین‌‌ها در دنیا شده بود. دیمیتریو آلبرتینی یکی از بهترین بازیکنانی بود که در دوران مربیگری‌ام با او کار کردم؛ یک هافبک دفاعی تمام‌عیار، بی‌نقص و فوقِ ممتاز که فوتبال دنیا به خود دید.
در تیم فعلی آتزوری من بازی نیکولا باره‌لا را بسیار دوست دارم، بازی زانیولو نیز مرا به شدت تحت تأثیر خود قرار داده اما این فدریکو برناردسکی است که همواره چیزهای شگفت‌انگیز، چشم‌نواز و هیجان‌انگیر برای ارائه دارد. با این حال او هرگز قابل پیش‌بینی نیست و در بسیاری از اوقات برای ارائه توانمندی‌‎هایش نیاز به حفظ تمرکز و کنترل شتاب‌زدگی دارد.

 

گفتنی است فدریکو برناردسکی از سال 2011 در تمامی رده‌های محتلف سنی تیم ملی ایتالیا بازی کرده است؛ حضور 90 دقیقه‌ای او در نخستین دیدار آتزوری‌ها در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپای 2020 مقابل فنلاند، هفدهمین بازی او برای این تیم محسوب می‌شود. «برونِه‌لِسکی» که در سال 2017 با مبلغ 40 میلیون یورو از فیورنتینا به یووه پیوسته تا تابستان سال 2022 با بانوی‌پیر قرارداد دارد.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: